دستگیری بازرس قلابی رانندگان اتوبوس‌رانی در مشهد اختصاص ۴۶۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت به بافت فرسوده مشهد و ادامه خط ۳ مترو مروری بر ورود رشته روان‌شناسی به مشهد و ایجاد نخستین مراکز رسیدگی به بیماری‌های روحی استاندار خراسان‌رضوی: شورا‌ها نماد حضور مردم در مدیریت کشور هستند وضعیت دیزدر، باز هم پیچیده‌تر | حق و حقوق بهره‌بردار هم به ابهامات پرونده معدن دیزدر اضافه شد نژادحسین: توسعه ورزش حاشیه شهر، در دستور‌کار شورای اسلامی است رئیس شورای اسلامی شهر مشهد: کار شورا یک فضیلت انسانی است نائب رئیس شورای عالی استان‌ها: باید نگاه ساختار سیاسی ما به شورا‌ها تغییر کند اعمال قانون ۱۸۵۱ دستگاه خودرو حادثه ساز در مشهد | ۵۱ دستگاه خودرو متخلف توقیف شدند (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) برگزاری سی‌وسومین نشست مدیران عامل سازمان‌های سیما و منظر کلانشهر‌های کشور در مشهد راهبرد‌های شورای ششم با تمرکز بر مردم پیش‌بینی بهره‌برداری از بوستان بانوان طرق تا پایان سال ۱۴۰۳ کیفیت هوای کلانشهر مشهد در آستانه وضعیت هشدار قرار گرفت (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) انتخاب شورا‌ها گامی به سوی تحقق کامل قانون اساسی است نظری: شوراها برآمده از اراده مردم و زمینه‌ساز حضور آنها در اداره امور هستند اینفوگرافی | شورای شهر مشهد به نمایندگی از مردم چه کرده است؟ ویدئو | نژاد حسین: هدف گذاری دقیق عمرانی در شورای ششم، یک خواست آگاهانه برای مردم بود ویدئو | منصوریان: نسخه مترقی فرهنگسراها با هدف رفع مشکلات مردم در شورای ششم ارائه شد ویدئو | علیزاده: افزایش بودجه مناطق کم برخوردار در شورای ششم امید آفرین بود
سرخط خبرها

همبستگی ملل پای سفره جهانشهر | جشنواره غذای ملل با استقبال مشهدی‌ها به کار خود پایان داد

  • کد خبر: ۱۵۷۶۹۹
  • ۱۹ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۰
همبستگی ملل پای سفره جهانشهر |  جشنواره غذای ملل با استقبال مشهدی‌ها به کار خود پایان داد
 جشنواره غذای ملل که از ششم فروردین امسال با حضور کشور‌های ایران، لبنان، عراق، افغانستان، پاکستان و هند در مجموعه بوستان بهشت، پذیرای زائران و مجاوران بارگاه حضرت رضا (ع) بود، هم‌زمان با میلاد امام‌حسن مجتبی (ع) و پس از دوازده روز فعالیت با حضور رئیس شورای اسلامی شهر مشهد، رئیس کمیسیون ویژه سامان‌دهی حاشیه شهر، رئیس کمیسیون ویژه بانوان‌وخانواده شورای اسلامی شهر مشهد و دیگر مدیران شهری و البته با استقبال چشمگیر مردم در آخرین شب برگزاری به کار خود پایان داد.

علیرضا ظهیری | شهرآرانیوز؛ رئیس شورای اسلامی شهر مشهد که در آخرین شب برگزاری این جشنواره با حضور در بوستان بهشت واقع در بولوار شهیدمفتح از غرفه‌های مختلف بازدید می‌کرد، در حاشیه این بازدید با تبریک ولادت امام‌حسن (ع) گفت: ما باید فرصت‌هایی را فراهم کنیم تا مردم شهرمان لحظاتی، از زندگی در آپارتمان‌های خود فارغ شوند و نشاط و شادابی برای آن‌ها فراهم شود.

حسن موحدیان با تأکید بر اینکه در راستای بهتر شدن حال مردم یکی از اقدامات، برگزاری رویداد‌هایی مانند جشنواره غذای ملل است، تصریح کرد: برگزاری این جشنواره سبب همبستگی ملل می‌شود. در این جشنواره افرادی از کشور‌های افغانستان، پاکستان، هند، عراق و لبنان حضور دارند که این حضور در راستای برای هم است. وی افزود: خوشبختانه استقبال مردم نیز از این جشنواره بسیار خوب بوده است و این استقبال نشان می‌دهد که تصمیم برای برگزاری چنین جشنواره‌ای، تصمیمی درست بوده است.

موحدیان با اشاره به اینکه برگزاری چنین جشنواره‌ای در مشهد در ابتدای راه است، گفت: باید کم‌کم تلاش شود دیگر کشور‌ها به‌ویژه کشور‌های حوزه خلیج‌فارس نیز ترغیب شوند در چنین جشنواره‌هایی شرکت کنند و شاهد حضور کشور‌های بیشتری باشیم. رئیس پارلمان شهری مشهد با تأکید بر تأثیر برگزاری این‌گونه جشنواره‌ها بر ماندگاری زائر، ادامه داد: برای حضور زائران، نیاز است فضایی مناسب و بزرگ برای برگزاری جشنواره‌ها تدارک دیده شود.

اجرای برنامه‌های ملل مختلف لذت‌بخش است

همچنین رئیس کمیسیون ویژه بانوان‌وخانواده شورای اسلامی شهر مشهد در جمع خبرنگاران با بیان اینکه برنامه‌های تجمیعی که بین کشور‌ها و ملل مختلف به نمایش درمی‌آید برای مردم لذت‌بخش است، اظهار کرد: مشهد یک جهان‌شهر است و دارای نگاهی بین‌المللی است. در مشهد شاهد حضور افرادی از کشور‌ها و اقوام مختلف هستیم.
فاطمه سلیمی افزود: غذا نقش اصلی را در این جشنواره ایفا کرده است. غذا و انواع خوراکی‌ها برگرفته از تمدن و فرهنگ هر منطقه است که درکنار این موضوع، غذا آغشته به محبت مادرانه و سنت‌های قدیمی هر کشور است.

وی با بیان اینکه بی‌شک برگزاری این‌گونه رویداد‌ها می‌تواند حال مردم را خوب کند، گفت: این جشنواره‌ها فضایی بانشاط را برای خانواده‌ها ایجاد می‌کند. ما باید در این دوره مدیریت‌شهری بتوانیم برنامه‌های خانوادگی را گسترش دهیم و از اقوام و ملل مختلف در برنامه‌های تدارک‌دیده‌شده در مشهد بیشتر بهره ببریم.
سلیمی با تأکید بر اینکه شهر مشهد به‌دلیل وجود مضجع منور حضرت رضا (ع) میزبان فرهنگ‌های مختلف است و باید از این ظرفیت به‌درستی استفاده شود، تصریح کرد: یکی از اتفاقات خوب در برگزاری این جشنواره، حضور پررنگ بانوان در غرفه‌ها و برنامه‌ها بوده است.

جشنواره‌ای بین‌المللی برای آشنایی مردم با فرهنگ‌ها

رئیس کمیسیون ویژه سامان‌دهی حاشیه شهر شورای اسلامی شهر نیز در حاشیه برگزاری اختتامیه جشنواره غذای ملل، با اشاره به حضور گسترده مردم در این جشنواره گفت: این حضور گسترده نشان‌دهنده اهمیت برگزاری چنین رویداد‌هایی در مشهد است و نشاطی که مردم به‌دلیل حضور در این جشنواره پیدا می‌کنند و ارتباطی که بین شهروندان با ملل مختلف ایجاد می‌شود، دارای اهمیت ویژه‌ای است.

غلامحسین صاحبی با بیان اینکه استقبال گسترده مردم از برگزاری جشنواره غذای ملل، ضرورت توسعه چنین رویداد‌هایی را نشان می‌دهد، ادامه داد: مشهد میزبان اقوام مختلفی است که در این شهر سکونت کرده‌اند، بنابراین برگزاری این جشنواره و دیگر مراسم بین‌المللی در فصول و مناسبت‌های مختلف در شهرمان، ضرورت دارد.

وی با اشاره به برگزاری جشنواره غذای ملل در یکی از بوستان‌های حاشیه مشهد افزود: حاشیه شهر زیبایی‌های خاص خودش را دارد. شاید برخی‌ها حاشیه را معضل بدانند، اما به عقیده بنده، حاشیه شهر یک فرصت است؛ چون اقوام مختلف با فرهنگ و لباس‌های محلی ویژه خودشان در این مناطق زندگی می‌کنند که این‌گونه سبک زندگی در مناطق دیگر شهری وجود ندارد، بنابراین برگزاری چنین جشنواره‌هایی در مناطق حاشیه شهر، می‌تواند جذابیت بیشتری داشته باشد و سبب استقبال بیشتر مردم شود.

توجه به هویت اقتصادی در برگزاری برنامه‌های متنوع برای ملل

معاون شهردار و رئیس سازمان اقتصادی، سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری مشهد نیز در حاشیه این مراسم گفت: باید به اهمیت هویت اقتصادی در برگزاری برنامه‌های متنوع برای ملل توجه شود. به‌گفته محمود عیدی، یکی از ویژگی‌های اساسی شهر مشهد تنوع قومیتی است که موجب می‌شود از آن به‌عنوان ظرفیتی فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی استفاده کنیم. وی افزود: این نمایشگاه رویکرد اجتماعی و فرهنگی دارد و استقبال خوبی از آن شده است.

عیدی با بیان اینکه نکته اساسی در حوزه اقتصادی، تنوع قومی و هویت اقتصادی است، اظهار کرد: در این زمینه برنامه‌هایی برای امسال پیش‌بینی شده است. در تلاش هستیم امسال با همکاری سازمان‌های اجتماعی و فرهنگی و بازآفرینی به موضوعات اقتصاد هویت و ارائه فرهنگ بپردازیم.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->